تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 368 |
تعداد مقالات | 2,890 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,566,188 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,821,854 |
ارائه مدل پارادایمیک برای توسعه آموزش مجازی کارآفرینی در دوران پساکرونا (مورد مطالعه: دانشگاه رازی) | ||
آموزش و مدیریت کارآفرینی | ||
دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 4، آذر 1402، صفحه 106-91 اصل مقاله (647.85 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22126/eme.2023.9985.1071 | ||
نویسندگان | ||
فاطمه کاظمی اسکری* ؛ سعید ده یادگاری | ||
گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل پارادایمیک برای توسعه آموزش مجازی کارآفرینی در دوران پساکرونا در دانشگاه رازی انجام گرفت. پژوهش با رویکرد کیفی و با روش پژوهش نظریه بنیانی انجام گردید. جامعه مورد مطالعه شامل مدرسین و دانشجویان خبره در گروه کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه بودند که مشارکتکنندگان بهصورت هدفمند انتخاب شدند. در پژوهش حاضر از طریق مصاحبه با 22 نفر اشباع دادهها حاصل گردید. دادهها با روش کدگذاری سه مرحلهای تجزیهوتحلیل شدند. در مرحله کدگذاری باز تعداد 72 مفهوم و در کدگذاری محوری 16 مقوله و در نهایت در مرحله کدگذاری انتخابی مدل پارادایمیک تدوین و ارائه گردید. بر اساس نتایج، از عوامل مؤثر بر توسعه آموزش مجازی کارآفرینی در دانشگاه در دوران پساکرونا بهبود عوامل فنی و زیرساختی و توسعه مهارتها بهعنوان یک پیشنیاز مطرح گردید. در این راستا توسعه زیرساختهای فنی و زیربنایی از طریق تأمین و تخصیص سرمایه و بودجه لازم و بهبود مهارتهای کلیه دستاندرکاران از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی پیشنهاد میگردد. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری الکترونیکی؛ آموزش مجازی کارآفرینی؛ دوران پساکرونا؛ نظریه بنیانی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 137 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 100 |