| تعداد نشریات | 20 |
| تعداد شمارهها | 413 |
| تعداد مقالات | 3,313 |
| تعداد مشاهده مقاله | 3,372,167 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,226,292 |
تحلیل رفتارکارآفرینی دیجیتال نسل زِد : تامّلی در نقش آموزش کارآفرینی و مدیریت یادگیری | ||
| آموزش و مدیریت کارآفرینی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 آذر 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22126/eme.2025.13030.1239 | ||
| نویسندگان | ||
| رضا رستمی* 1؛ پیمان اکبری2؛ امیر لعلی سرابی2؛ بلال پناهی2 | ||
| 1گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور ، تهران، ایران | ||
| 2گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| با توسعه کسب وکارهای دیجیتال، کارآفرینی دیجیتال به طور چشمگیری مورد توجه جوانان نسلZ قرار گرفته است. این نسل که در بدو ورود به بازار کسب و کار هستند، بیشترین انس با فناوری و فضای دیجیتال را داشته و توانمندی بالایی در بهرهگیری از آن دارد. از طرفی برای تحقق اهداف کارآفرینانه لازم است قصدکارآفرینی به رفتار کارآفرینی منجر گردد که مستلزم حل مجموعهای از مسائل مختلف دانشی و رفتاری است. هدف از این مطالعه بررسی نقش مدیریت یادگیری و آموزش کارآفرینی در تبدیل قصدکارآفرینی دیجیتال به رفتار کارآفرینی دیجیتال نسلZ است. در گردآوری و تحلیل دادههای این پژوهش از روشهای توصیفی-پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه بوده و یافتههای پژوهش از روش معادلات ساختاری تحلیل شده است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامههای استاندارد متناسب با هر متغیر بوده و در ارزیابی مدل ساختاری، برآورد ضرایب مسیر و سطح معناداری از نرمافزار SmartPlus3 بهره گرفته شده است. نتایج نشان داد که فرضیههای پژوهش مورد تایید قرار گرفته و متغیرهای مدیریت یادگیری و آموزش کارآفرینی میتواند علاوه بر نقش مستقیم در شکلدهی به رفتار کارآفرینی دیجیتال، در نقش متغیرهای تعدیلگر در تبدیل قصدکارآفرینی دیجیتال به رفتار کارآفرینی دیجیتال در میان دانشجویان نسلZ ایفای نقش کنند. این نتایج علاوه بر غنیتر شدن ادبیات موضوع، نشان از اهمیت مدیریت یادگیری و آموزش کارآفرینی در شکلدهی رفتار کارآفرینی دیجیتال و لزوم برنامهریزی و سیاستگذاری در این حوزه دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| قصد کارآفرینی دیجیتال؛ رفتار کارآفرینی دیجیتال؛ آموزش کارآفرینی؛ مدیریت یادگیری؛ نسل زِد | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 10 |
||